piątek, 16 listopada 2012

Kozak i ruch uliczny

Dokąd nie jedziemy z Kozakiem, muszę podwójnie uważać na znaki drogowe.
Dla ułatwienia jazdy na wielu z nich umieszczono krótkie napisy, ale dla mnie to żadne udogonienie, bo Syn koniecznie chce wiedzieć, co każdy „pisemny” znak oznacza.
- A CO tu jest napisane, mama?
Coś-tam-coś-tam.
- A co TU jest napisane?
Coś-tam-innego.
Zacinam się często przy tych wyjaśnieniach, ponieważ znaczenia znaków informacyjnych wkuwałam po angielsku, a chcę przecież mówić do Dziecka po polsku. Trzeba wówczas ruszyć głową, lecz moja wrodzona podzielna uwaga jest już podzielona na to, co dzieje się poza autem i na to, co Syn ewentualnie przeskrobie na tylnym siedzeniu.

Wracamy raz do domu. Wchodzę do kuchni skołowana jazdą z Synem, zaczynam rozpakowywać zakupy. Kozak dosłownie ciągnie mnie za spódnicę.
- Mama, ja telas zlobię duzo, duzo, duuuuzo znaków!
- To pięknie! To idź zrób i potem mi pokaż.
- Ale ty ze mną! Poplosę!
Idę za Kozakiem po papier i kredki.
Na początek rysuję z głowy znak stopu. O ten.






W naszej wersji ośmiobok ma nierówne kreski i nie jest tak intensywnie czerwony, ale Kozak jest w siódmym niebie.
Następnie szkicuję znak „ustąp pierwszeństwa” (amerykański odpowiednik polskiego znaku „droga z pierwszeństwem”):






Potem na prośbę Syna wypisuję ograniczenia prędkości. Zaczynamy od dwudziestu pięciu mil na godzinę. Ten znak Kozak dobrze kojarzy, bo widzi go często w okolicy.






Potem piętnaście, dziesięć, trzydzieści pięć, czterdzieści pięć...
Szczerze? Zaczyna mi się nudzić ta zabawa.
- Może teraz sam wymyślisz jakiś znak, co? To będzie twój własny! Tylko dla ciebie!
Kozak gryzmoli po kartce, po czym – zanim zdążę umknąć do niewypakowanych zakupów - wręcza mi rysunek i kredkę.
- Telas mi podpis. Plosę.
- A co mam napisać? Jaki to jest znak?





Syn dyktuje z powagą:
- Nie wolno wyskakać pses okno, bo wypadnies.

5 komentarzy:

  1. Oczywiście stosuję się do niego przepisowo... ;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Hi, hi, widzę, że u Was to samo, co u nas (wieczne pytania), też niedawno przerabialiśmy temat "znaków dlogowych" i Adik też wymyślał swoje zakazy w stylu: "uwaga, klólicek", "nie wolno jeżdzić motolom" itp. :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. „Uwaga klólicek”? To rzeczywiście „motoly” nie mogą tamtędy przejeżdżać. Popieram!

    OdpowiedzUsuń
  4. ...wyobraznie Kozak ma niesamowita... przejrzysciej nie bylo mozna...
    ciocia Ela

    OdpowiedzUsuń